Ma. t/m woe & vrij. 09:00 – 17:45 uur | do. 5 dec. tot 15:00
Za. & zo. zijn wij gesloten
Kies je cruise expertDreamlines is aangesloten bij ANVR, SGR en calamiteitenfonds.
ANVR: 5194
SGR: 3643
KVK nummer: 59943246
Dreamlines is lid van de ANVR. De ANVR hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van reizen en informatieverstrekking. De ANVR Reizigersvoorwaarden zijn in eerste instantie van toepassing op de reizen die bij Dreamlines geboekt worden. Daarnaast gelden er aanvullende voorwaarden van Dreamlines.
ANVR- Consumentenvoorwaarden (Reis- en Boekingsvoorwaarden) – Download
Dreamlines - Algemene voorwaarden – Download
Dreamlines als touroperator
Dreamlines is de touroperator wanneer wij eigen pakketten samenstellen inclusief vliegreis en overige segmenten die onderdeel uitmaken van het pakket.
Dreamlines als reisagent
Dreamlines is reisagent wanneer wij enkel een reisdienst verkopen. Dit kan zijn een cruise zonder vluchten of een volledige cruisepakketreis via een rederij. Hierbij gelden de voorwaarden van de betreffende reisorganisatie.
Dreamlines is aangesloten bij Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR). Hierdoor is de garantieregeling van de SGR van toepassing. U kunt dit controleren op www.sgr.nl. Bij financieel onvermogen van ons en/of een dienstverlener die bij SGR is aangesloten, kunt u als/zover de regeling daarin voorziet, aanspraak maken op de garantieregeling. Deze SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is dat zijn vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.
SGR- Garantieregeling – Download
Op het vervoer dat wordt uitgevoerd door (Nederlandse) luchtvaartmaatschappijen, trein-, ferry- en busmaatschappijen zijn de algemene voorwaarden van die vervoersmaatschappijen van toepassing. Deze voorwaarden zijn te vinden op hun websites of terug te lezen op www.anvr.nl/vervoersvoorwaarden.
Dreamlines is aangesloten bij het Calamiteitenfonds (CF) en dus is de garantieregeling van CF van toepassing. U kunt dit controleren op www.calamiteitenfonds.nl. Bij een calamiteit kunt u als/zover de regeling daarin voorziet, aanspraak maken op de garantieregeling. Calamiteitenfonds Garantieregeling – Download
De aanbetaling bij Dreamlines is normaliter 20% van de cruiseprijs en betaald u direct bij de boeking. De vluchten en eventuele hotelovernachtingen dienen echter volledig betaald te worden op het moment van boeken. De restantbetaling kan tot uiterlijk 8 weken voor vertrekdatum worden voldaan.
(Deel)annuleringen, geldig voor cruises:
1. Wanneer u uw geboekte cruise onverhoopt wilt annuleren, dan rekenen wij daarvoor annuleringskosten. Onze annuleringsvoorwaarden voor cruises zijn in de regel als volgt (afwijkend t.o.v. artikel 9 van de ANVR-Reisvoorwaarden):
*Exclusief ticketprijs voor vluchten en eventuele doorbelaste wijzigingskosten en eventueel afgesloten annuleringsverzekering, deze kosten worden volledig aan u doorbelast. Voor cruises langer dan 25 dagen kunnen strengere voorwaarden gelden. In geval van bijvoorbeeld zogenaamde ‘non refundable’ reisonderdelen, bedragen de annuleringskosten 100% over de totale reissom.
2. Indien een deel van de reizigers de geboekte cruise wil annuleren, is er sprake van een deelannulering. Voor de mogelijkheden daarvan en van de hoogte van de annuleringskosten verzoeken wij u telefonisch contact met ons op te nemen.
3. Annuleringen die buiten onze kantooruren worden gemeld, worden geacht te zijn verricht op de eerst volgende werkdag.
4. Bij annulering vervallen alle relatie- en/of actiekortingen die op de boeking verwerkt staan.
Klachten
Bij klachten kunt u zich wenden tot het serviceteam van Dreamlines via [email protected]. Komt u er met ons niet uit, dan kunt u zich wenden tot de Geschillencommissie Reizen:
Geschillencommissie Reizen
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Nederland
Telefoonnummer 070 – 310 53 10
Bij klachten specifiek over verzekeringen kunt u zich wenden tot Stichting Klachteninstituut Financiele Dienstverlening (Kifid)