MSC CRUISES BOUWT MEER LNG-AANGEDREVEN SCHEPEN

MSC Cruises en Chantiers de l’Atlantique hebben de bouw van het derde en vierde schip van de LNG-aangedreven MSC World Class aangekondigd. Deze moeten in 2025 en 2027 worden geleverd. Het eerste schip in deze klasse wordt momenteel gebouwd op de scheepswerf van Chantiers de l’Atlantique in Saint-Nazaire en zal in 2022 in gebruik worden genomen. Met 205.700 GT wordt het het grootste schip van een Europees cruisemerk en het eerste LNG-cruiseschip dat in Frankrijk is gebouwd. In vergelijking met conventionele scheepsbrandstof vermindert LNG de uitstoot van zwaveldeeltjes met 99 procent, de NOx-uitstoot met 85 procent en de CO2-uitstoot met 20 procent.

Voor de uitbreiding van de vloot investeert MSC Cruises een bedrag van meer dan twee miljard euro en zal de bouw van de schepen naar verwachting veertien miljoen werkuren vergen. Dat komt overeen met meer dan 2.400 voltijdbanen voor de komende drie en een half jaar.

SAMENWERKING MSC CRUISES EN CHANTIERS DE L’ATLANTIQUE

MSC Cruises en Chantiers de l’Atlantique hebben hun partnerschap voor de komende tien jaar met twee andere projecten bevestigd. Eerder tekenden de bedrijven een intentieovereenkomst om een nieuw prototype van een LNG-aangedreven scheepsklasse te ontwikkelen. Deze schepen worden geëxploiteerd onder het merk MSC Cruises. In dit project zullen de rederij, de scheepswerf en de andere partners zich richten op de ontwikkeling van nieuwe milieutechnologieën met het oog op de IMO-visie, waarbij de scheepvaart zich inzet voor een koolstofarme toekomst, voor 2030 en 2050.
MSC Cruises werkt ook samen met Chantiers de l’Atlantique om een ander innovatief prototype te ontwikkelen. Dit moet worden uitgevoerd met behulp van windenergie en andere geavanceerde technologieën.

Wist u ook dat er aan boord van ieder MSC schip een Milieuverantwoordelijke Officier aanwezig is die zich inzet voor milieukwesties in de dagelijkse werkzaamheden? Deze functie is speciaal ingevoerd, om onder andere zicht te houden op het optimaliseren van het verwerken van afvalwater en dat middelen zoals water en energie aan boord op een doeltreffende en vindingrijke manier gebruikt worden. Niet alleen aan boord wordt gelet op handelingen die invloed hebben op het milieu, zo is er ook een coördinator aan wal die overzicht heeft op de totale vloot.

MSC CRUISES BOUWT MEER LNG-AANGEDREVEN SCHEPEN

MSC Cruises zet zich sterk in voor een duurzame toekomst en investeert in onderzoeken en ontwikkelingen van nieuwe energieoplossingen en milieutechnologieën. Sinds 1 januari 2020 is MSC Cruises de eerste rederij met een klimaatneutrale vloot. Echter, innovatieve milieutechnologieën alleen zijn niet voldoende. De rederij werkt eraan om zijn ecologische voetafdruk te minimaliseren en zo hun passagiers te laten reizen met een minimum invloed op de oceaan zelf. MSC Cruises compenseert alle CO2-uitstoot in zijn vloot via verschillende gecertificeerde klimaatbeschermingsprojecten. Zo wordt onder andere gestreefd naar het plannen van milieuvriendelijkere routes, om zo het brandstofverbruik te reduceren. Denk hierbij aan de afstand tussen de bestemmingen en de handhanving van verzoeken van toeristen.

FEITEN EN CIJFERS OVER DE MSC WORLD CLASS

  • 205.700 GT
  • Aantal passagiers met dubbele bezetting: 5.264
  • Maximaal aantal passagiers: 6.761
  • Bemanning: 2.139
  • Aantal hutten: 2.632
  • Lengte, breedte en hoogte: 333 m / 47 m / 68 m


Voeg commentaar toe

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.